Het einde van de maand is weer in zicht, jouw bankrekening begint leger te raken en je ziet de rekeningen alweer binnenstromen. Waarom is jouw salaris niet gestort en waarom heb ik aan het eind van mijn salaris nog een stukje maand over? In deze blog vertellen we jou hoe de betaling van jouw salaris precies geregeld is bij Maatstaff.

 

Waarom heb ik nog geen salaris ontvangen? 

De belangrijkste reden waarom je de baan hebt aangenomen is de financiële vergoeding. Zonder de financiële vergoeding verdwijnt bij de meeste mensen het plezier in het werk als sneeuw voor de zon. Wij zijn ons daar bewust van en zorgen er daarom altijd voor dat wij netjes en op tijd het salaris overmaken. Hiervoor moeten er wel een aantal zaken geregeld zijn:

  • Je kunt kiezen uit een wekelijkse, vier-wekelijkse of maandelijkse betaling. Houdt hier rekening mee bij de betaling.
  • Jouw contract moet getekend zijn en alle documenten moeten in orde zijn.
  • Jouw uren moeten op tijd en kloppend ingevuld zijn en goedgekeurd zijn.

Als bovenstaande zaken in orde zijn en jouw uren zijn ingevoerd, gaan wij zo snel mogelijk aan de slag om jouw uren goed te keuren. In sommige gevallen is het zo dat de klant rechtstreeks jouw uren goedkeurt, in sommige gevallen doen wij dit voor jou. Houdt er rekening mee dat hier wat tijd overheen kan gaan. We hebben het dan gelukkig niet over dagen…

Als jouw uren goedgekeurd zijn krijg jij bij een wekelijkse betaling dezelfde dag nog uitbetaald. Hiervoor moeten de uren wel voor 15:00 goedgekeurd zijn. Zorg er dus voor dat ze tijdig ingevuld zijn, zodat ze alleen nog goedgekeurd hoeven te worden. Bij een vier-wekelijkse betaling krijg jij vanzelfsprekend iedere vier weken betaald. Dit moment is hetzelfde moment als de wekelijkse betaling, alleen wordt er dan gekeken naar de uren die de vier voorgaande weken zijn ingevuld. Een maandelijkse betaling vindt plaats in iedere eerste volledige week van de nieuwe maand. De voorgaande maand wordt dan uitbetaald. Ter voorbeeld: het loon over januari wordt in de week van 5 februari overgemaakt. Dit komt doordat de voorgaande maand eerst volledig afgesloten moet worden.

Bij iedere betaling wordt er een loonstrookje gestuurd. Die ontvang je aan het eind van de dag per mail.

 

Mijn salaris klopt niet!

Het kan voorkomen dat jij op jouw bankrekening kijkt en dat het bedrag in jouw ogen niet klopt. Dit kan een aantal oorzaken hebben:

  • Je hebt deze week minder gewerkt. Je krijgt in de meeste gevallen een uurloon per gewerkt uur. Als jij in een week 32 uur werkt, terwijl je normaal 40 uur werkt, krijg je vanzelfsprekend minder betaald. Je kunt de niet-gewerkte uren natuurlijk aanvullen met opgebouwde vakantieuren.
  • Je hebt een inhouding op jouw salaris.
  • Je bent ziek geweest. Bij ziekte wordt jouw loon na twee wachtdagen doorbetaald. Dit zie je dus wel terug in jouw eerstvolgende loonstrook.
  • De loonheffing wordt niet correct toegepast.

Het komt niet voor dat er zomaar te weinig wordt uitbetaald. Krijg jij je loonstrook binnen en heb je daar vragen over? Neem dan altijd even contact op om aan te geven waar het in jouw ogen misgaat.

 

Ik heb aan het eind van mijn salaris nog een stukje maand over, wat nu?

Natuurlijk kan het voorkomen dat jij door een onverwachte grote uitgave of andere kostenpost aan het eind van de maand wat geld tekort komt. Wij helpen jou hiermee. Hierbij kijken we zowel naar een direct oplossing, als een structurele oplossing. Hierbij kijken we altijd naar jouw situatie en naar aanpassingen die wij kunnen doen om jouw financiële situatie te verbeteren.

 

Wij hopen je hiermee meer inzicht te hebben gegeven in de voorwaarden voor betaling, betalingsmomenten en wat te doen als het niet klopt. Mocht je vragen hebben, kun je natuurlijk altijd contact met ons opnemen via 036 234 0230 of via info@maatstaff.nl. We zullen jou altijd snel en zo goed mogelijk helpen.